Turnvereniging U.d.I.

Home » Springen

Springen

Binnen U.d.I. zijn er speciale groepen die alleen de springonderdelen van het turnen beoefenen. In vergelijking tot het gewone turnen worden er andere toestellen gebruikt; geen balk, brug, rekstok of ringen, maar juist veel trampolines, springplanken en lange mat of tumbling. Sinds 2014 wordt er ook gesprongen op de dubbele minitrampoline en wordt er met een speciaal team ook deelgenomen aan landelijke wedstrijden. Verder is springturnen voor jongens en meisjes gelijk; waar bij het gewone turnen jongens en meisjes veelal verschillende toestellen gebruiken, zijn bij de springgroepen de oefeningen gelijk voor jongens en meisjes. De trainingen zijn dan ook gemengd. De springgroepen gaan op verschillende niveau’s twee, of meerdere keren per jaar op wedstrijd.